一個小玩意,足以令你由識踩單車變唔識踩單車!
May 25, 2015 - 技術分享 , 開心Share  

好多人都覺得,識踩單車係一世,一定唔會唔記得嘅。但其實只需晌部單車上改少少嘢,就可以令你由識踩變唔識踩!係咪咁神奇呀?

這位美國 Youtuber Destin 早前就接受了一位工程師的挑戰,嘗試去踩一部無可能第一下就踩得到的單車。這部單車其實同普通單車設計一樣,只係加咗一件小玩意,就係將前把的轉向調轉:即係話你將前把擰左的時候,單車會向右轉,反之亦然。大家都會覺得,咁簡單,應該唔會好難踩嘅!

就係呢部單車喇!睇落無特別架係咪呢!

但佢嘅 Headset 加左一組齒輪,令你轉左時車輪轉右,即係轉向變晒做相反。單單呢一個變化,就足夠令你由識踩單車變成唔識踩單車喇!

再仔細睇睇呢組 「玩嘢」 的齒輪

當時 Destin 都係一樣,覺得小事一件,對於一個 6 歲已經識踩單車嘅佢來講,根本就唔覺得呢個特別 Headset 係問題!但有趣的事情出現喇......Destin 無論如何,都唔識踩呢部轉向反轉咗嘅單車!

對於 6 歲已經識 「飛車」 嘅 Destin 嚟講,踩呢部反方向單車,佢諗係一件易事嚟!誰不知佢點踩都踩唔到......

好喇!為咗挑戰自己,佢每日抽 5 分鐘練習踩呢部 「反方向的單車」,練咗 8 個月,終於可以踩到一段路而無跌車。而 Destin 亦都去到世界各大專院校找尋挑戰者,去馴服呢部單車!更開出如果第一次踩呢部單車踩到 10 尺而不跌車,就即場攞走 USD $200!結果.....當然無人攞到啦!

經過 8 個月嘅訓練,Destin 終於可以將呢部單車踩得有板有眼!但佢究竟跌咗幾多次車先學得識?我諗你要問返佢......

Destin 亦四出走訪不同院校尋找隱世高人,可以第一下上車就踩得到呢部單車,但可惜佢最後都係搵唔到

好喇,當 Destin 以為識玩呢部反常單車之後,正常單車都可以控制自如啦!點知佢再接觸返普通單車時,竟然變咗唔識踩單車!Destin 最後要花上接近 20 分鐘,先突然掌握得返點樣去踩呢部普通單車!呢個世界原來真係可以由識踩單車變唔識踩單車架!好神奇呀!好得意呀!點解嘅?

練咗 8 個月 「反方向的單車」,Destin 想再踩返普通單車,但已經唔識踩!身邊仲有唔少人幫佢打氣,鼓勵佢快啲學識踩單車添!

最後,Destin 用咗 20 分鐘,先可以成功開竅,識得踩返普通單車!幫佢打氣嘅旁人呆晒,問 Destin 係咪做戲架,扮唔識踩單車博同情呀!當然,Destin 心知道,佢哋點解咁驚訝,係因為無人會估得到,原來踩單車係可以由識踩變到唔識踩,之後再突然識得踩架!

Destin 就以這個故事,去說明一些大家都可能忽略咗嘅道理:

1. 你擁有知識,但不等於你明白箇中道理:

你或者知道點樣去控制單車,但你卻不會明白為何你可以咁做。正如當挑戰者一路去想辦法,例如交叉手踩單車等等,去嘗試以知識控制單車,但始終因為身體未明白點樣去控制它,不聽使,所以都係踩唔到部單車。甚至係,你的大腦已經對踩單車呢樣行為有了 「偏見 ( Bias )」,你想去改但其實你好難改得到架。

Destin 都遇過有好多挑戰者佢知道應該點樣去控制部車,亦都用好多旁門左道辦法去嘗試踩郁佢,但係身體都係唔可以明白,做出相應動作,一樣踩唔到。所以,Destin 就知道,對一件事情你有知識,但不等於你明白事件中的意義

其實生活上,好多事情你都覺得識得,知道點樣去做,但做起上嚟就未必做到,原因係你根本未明白點樣去做好呢件事。亦因為咁,Destin 都勸勉一句,了解一件事情,必須小心處理,因為人每每望一件事情時,總會有自己的 「偏見」,覺得自己識但原來唔明白當中道理,就會令到事情做得唔好喇。

2. 踩單車係一套全身配合的動作,環環相扣

主角透過今次體驗,理解到原來踩單車係身體嘅一套動作,身體每個部份都有份去作適當調節,令你踩得到部單車。只要其中一個部份受到影響,好似將左右轉向調轉時,就會打亂晒整個動作,從而你就唔可以成功咁踩單車。

所以呢,單車適唔適合你踩其實好重要!點樣揀一部適合自己的單車?睇下 Bike Fitting 咪知囉!

3. 最好的學習年齡,係小朋友時期

Destin 亦有幫自己的小朋友做實驗:佢嘅小朋友 6 歲,亦已經有 3 年踩單車經驗。Destin 就嘗試叫佢嘅仔仔學踩 「反方向的單車」,最後,小朋友只係用咗 3 個星期,就學識咗大人要 8 個月先學得識嘅控制技巧,而且好容易就可以同普通單車互換嚟踩,而唔需要再諗過點樣踩先得!這個例子就足以証明,學一些技巧性嘅嘢,其實在細路哥時期學係最好架!所以家長們,想你的下一代學識點踩單車,最好就愈細個教就愈好,因為愈細個愈易教!

Destin 嘅仔仔 6 歲,唔使用 8 個月,只需要 3 個星期就可以舞得掂 「反方向的單車」!証明小朋友學技能方面,其實會快過大人。所以家長們,快啲教你個小朋友踩單車啦!

最後,當然要睇睇 Destin 的片啦:

你睇完之後都想試下呢部單車?小編奉勸一句:小心啦!因為小編淨係諗下點踩到,都諗到頭爆......

相關資料:Smarter Every Day

 




Share
分享至 facebook

讀者投稿

誠意邀請各位以文字、相片甚至影片,跟大家分享有關單車的事!
題材不限,隨便發揮,內容如路線靚相、經驗之談、遊記趣聞、買車改車等亦可。
內容版權歸作者所有,亦歡迎留下大名 / 筆名,以供萬民歌頌。XDD

投稿方法:請把以下檔案電郵至 submit@15km.hk:
- 內文 (Word / 純文字)
- 圖片 (JPG, 600px 或以上更好)
- 影片 (eg: Youtube link)
- 閣下姓名及聯絡方法

註:15km.hk 保留最終刊登、修改權利;投稿文章皆為作者本人立場。


相關文章
單車知識:淺談碟剎制式與類型
單車知識:淺談碟剎制式與類型
踏入第十年 沉默的騎行 Ride of Silence 2015 即將開始
踏入第十年 沉默的騎行 Ride of Silence 2015 即將開始
Bike Fitting 簡單化 - Shimano x bikefitting.com 系統簡介
Bike Fitting 簡單化 - Shimano x bikefitting.com 系統簡介
一小時輕鬆學懂踩單車
一小時輕鬆學懂踩單車
從講座中了解 Bike Fitting 的重要性
從講座中了解 Bike Fitting 的重要性